jueves, 14 de junio de 2012

8à activitat: Com hauria de ser l’escola dels nostres dies per a donar resposta a les necessitats emocionals dels infants?


En aquesta entrada es tractarà com hauria de ser un model d’escola que donés resposta a les necessitats emocionals dels infants, tenint en compte la filosofia que la sustenta, l’origen i el punt de partida, els objectius i els models i motivacions.

Hem treballat aquest tema a classe, seguint les passes de treball individual, petit grup i, per últim posada en comú amb el gran grup per extreure una definició amb què tots estem d’acord. D’aquest treball a l’aula, he extret les següents conclusions:
  
-          Referent a la filosofia que la sustenta:

Crec que hauria de tractar-se d’una escola humanista, que prioritzés l’escolta permanent, tant als infants com a les famílies, per tal de conèixer què pensen, què senten, què necessiten...i poder ajudar-los el màxim possible, oferint solucions adequades a les seves necessitats.
A més, hauria de ser una escola oberta, on la participació i la comunicació fossin primàries, ja que l’escolta és molt important, però la comunicació ha de ser bidireccional, els infants han de rebre una resposta a les seves manifestacions, per sentir-se part important i per saber que realment són escoltats, així, la seva motivació envers la participació augmentarà i redundarà en un benefici comú.
  
-          Referent als objectius:

Es necessita que sigui una escola integradora, on tots els infants tinguin cabuda per a poder desenvolupar-se lliurement, i partint sempre de les seves vertaderes necessitats i interessos.
Aquesta escola, ha de treballar per aconseguir donar al nen un ambient de seguretat, que li doni confiança per a desenvolupar-se de forma global, i per a poder expressar les seves emocions i sentiments.
  
-          Referent als models i motivacions:

El model que crec que hauria de guiar les actuacions escolars, és el model constructivista, on l’infant vagi construint el seu propi coneixement, interioritzant i donant sentit a allò que aprèn. Aquest model ha d’incloure la part emocional en la seva planificació, i ha d’ensenyar a aprendre a aprendre, per tal d’aconseguir aprenentatges per a tota la vida, no tant sols simples repeticions d’allò que diuen els adults.

No hay comentarios:

Publicar un comentario